شیراز- نماینده ولی فقیه در فارسضمن تأکید بر لزوم توجه شبکه‌های اجتماعی برای ترویج فرهنگ وقف گفت: تمام نخبگان و اهالی قلم و اندیشه باید فضا را برای تداوم حرکت حسنه وقف و موقوفه در استان آماده کنند.

نخبگان و اهالی قلم و اندیشه حرکت حسنه وقف را ترویج کنند
به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به وجود یک ششم موقوفات و همچنین یک هشتم امامزادگان کشور در استان فارس گفت: تمام نخبگان و اهالی قلم و اندیشه باید فضا را برای تداوم حرکت حسنه وقف و موقوفه در استان آماده کنند.
آیت‌الله ایمانی خواستار ترویج فرهنگ وقف در استان فارس شد و گفت: نباید روند موقوفات در استان فارس به گونه‌ای شود که استان‌های دیگر با وقف‌های جدید از فارس پیشی بگیرند.
امام جمعه شیراز بر لزوم توجه روحانیان، رسانه‌ها و صاحبان فکر و اندیشه در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای ترویج فرهنگ وقف تأکید کرد و گفت: این فرهنگ باید به اشکال مختلف و با توجه به نیازهای امروز جامعه تبلیغ شود.
وی با اشاره به وجود قریب ۱ هزار و ۴۰۰ بقعه متبرکه در این استان گفت: ما وظیفه داریم تا از این فضاها برای رشد فرهنگ جامعه استفاده کنیم و از آنان بهره‌برداری‌های فرهنگی و معنوی داشته باشیم.
آیت‌الله ایمانی خواستار توجه به نیازهای روز در انجام وقف‌های جدید شد و گفت: نیازهایی همواره مورد نظر اسلام بوده اما در طول سال‌ها به آن‌ها کمتر توجه شده است که به عنوان مثال به مسکن جوانان فعال در زمینه‌های تحقیقی، علمی و پژوهشی کمتر توجه شده که اگر مسکن این افراد تامین می‌شد مسئله ازدواج آن‌ها نیز تأمین و دین آن‌ها حفظ می‌شد.
وی با تأکید بر رفع نیازهای جوانان در این برهه از زمان گفت: اگر امروز واقفین ما فضاهای امن بویژه خوابگاه‌های متأهلی با امکانات و ضوابط مشخص را برای دانشجویان و طلاب ما احداث کنند و در اختیار آن‌ها قرار دهند خدمت بزرگی به جامعه و دین اسلام کرده‌اند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه چنین فضاهایی نیاز امروز ما در وقف است اضافه کرد: هم اینک مواردی از جمله پژوهشکده‌ها، مراکز مطالعه و تحقیقاتی، آزمایشگاه‌ها، کتابخانه‌ها و حفظ و تعلیم و پژوهش قرآنی نیاز جامعه ما در بخش وقف است که واقفان باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.